چهارشنبه , ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
خانه / غذاها / انواع غذا با گوشت قرمز / بره مولوخیا،مخصوص کشور لبنان

بره مولوخیا،مخصوص کشور لبنان

مواد لازم:

  • ۷۵۰ گرم سر دست گوسفندی به صورت مکعبی درشت خرد شده
  • ۸ فنجان آب معادل ۲ لیتر آب
  • ۲ عدد پیاز متوسط به صورت مکعبی خرد شده
  • ۲ عدد چوب دارچین

مواد لازم برای سس غذا:

  • ۲ عدد پیاز بزرگ
  • ۴ قاشق غذخوری روغن زیتون
  • ۱۲ حبه سیر خرد شده
  • یک و نیم فنجان برگ گشنیز یا ۱۱۰ گرم گشنیز ریز خرد شده
  • ۲ عدد عصاره مرغ یا همان گالینابلانکا
  • آب دو تکه متوسط لیمو
  • ۵۰۰ گرم برگ مولوخیای خشک

 

نکته:مولوخیا (به عربی ملوخیه) یک گونه سبزی است که در خاورمیانه، آفریقای خاوری، آسیای جنوبی و شمال آفریقا به عنوان یک مزه‌دهنده در آشپزی کاربرد دارد.


 طرز تهیه:

گوشت بره مکعبی خرد شده و آب را داخل قابلمه بزرگی ریخته وبگذارید آب بجوش آمده و به محض مشاهده کف تشکیل شده آن را از روی آب بردارید.پیازهای خرد شده و چوب دارچین را به غذا اضافه کرده سپس درب قابلمه را قرار داده و بگذارید به مدت ۱ ساعت غذا بجوشد یا تا زمانی که گوشت بپزد.بعد از پخت زیر گاز را خاموش کرده و قابلمه را به کناری بگذارید.

در ضمن برای تهیه سس غذا،دو عدد پیاز را داخل فری که از قبل در دمای ۲۲۰ درجه گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه و یا تا زمانی که بخوبی مغز پخت شود بپزید.بعد آن را پوست گرفته و به صورت خیلی ریز خرد نمایید.

داخل ماهی تابه بزرگی روغن را داغ کرده سیر و گشنیز خرد شده را ریخته و روی شعله ملایم به مدت ۴-۳ دقیقه تفتشان دهید.به آن گوشت و آب خود گوشت،عصاره گانیلابلانکا،آب لیمو و پیازهای پخته شده خرد شده را اضافه نمایید.همینطور اگر لازم شد آب بیشتری به آن اضافه نموده بگذارید که به نقطه جوش رسیده و به مدت ۱۰ دقیقه اضافه تر نیز روی شعله بسیارکم بجوشد.

درضمن برگهای مولوخیای خشک را با آب سرد ۳-۲ بار شسته آب آن را چلانده و بخوبی آبکشی نمایید.برگهای مولوخیا را به خورشت درحال جوش اضافه نموده آن را به مدت ۱۰-۵ دقیقه تا زمانی که ترد و لطیف شود بپزید.

در کانال تلگرام و اینستاگرام که حاوی مطالب متنوع تری است به ما بپیوندید:

کانال تلگرام ما: @creativechief
صفحه اینستاگرام ما: ashpaz_khallagh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره‌ی آشپز خلاق

Check Also

بلدرچین با سس بره بلانک،مخصوص کشور آمریکا(ایالت آرکانزاس)

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری رزماری ۱ قاشق غذاخوری جعفری ۱ قاشق غذاخوری آویشن ۱ …

دیدگاهتان را بنویسید